zaterdag 14 juni 2014

Een rokje voor haar, een rokje voor mij!

Een schande is het, een regelrechte schande, zo lang niks geschreven op mijn blog!!
Een goed excuus heb ik niet eens... Gewoon geen zin, te lui...
Het naaien staat hier op een laag pitje, maaaaarrrr geen blogberichtjes betekent hier niet automatisch 'geen naaiprojectjes'. Er werd toch nog wel een beetje gewerkt achter het machientje!

Zo maakte ik eindelijk iets met een stofke dat ik kreeg bij mijn eerste swapje!! 
Van het prachtige vlinderstofje was ik onmiddellijk fan. De lap was ideaal voor een rokje voor mijn kleine meisje, dat kwam goed uit! Helaas vond mijn Oh-zo-kritische-man :-) het stofje niet mooi voor een kindje van 3, te zwart, te zwaar. Pech gehad, want het zat al helemaal in mijn hoofd!
En dus werd de halve meter verwerkt, een rokje met stolpplooien.
Mijn eerste stolpplooi maakte ik bij het paaskleedje en dat was een succes.
Daar wordt verder op geteerd :-) !

 

Voor een blinde rits kies ik bewust niet, want ik hou zo van die gekleurde zichtbare ritsen!! 
Ik vind dat precies een extra detail! Misschien ben ik de enige die dat mooi vind, 
heb er misschien maar weinig verstand van :-) !

Binnenin mooi afgewerkt met de overlock, dat lukte zonder problemen deze keer! Ik koos ervoor om geen binnenrokje te maken omdat het stofje wat dikker is, niet doorschijnt en omdat het natuurlijk een zomerrokje is!

Ik maakte met de stofoverschot nog vlug een haarband!

   

En dan nu de fotosessie, met de geposeerde verplichte foto's en de geliefde gekke foto's!









Eindelijk ging ik ook nog eens voor mezelf aan de slag. Een klokrok wilde ik allang eens maken, maar ik twijfelde of zo'n breder model niet zou verdikken. Ik draag zo'n rok het liefst op mijn heupen. 
Na het dragen van de rok, ben ik nog steeds niet zeker over het model. Als ik over een tijdje toch vind dat zo'n klokje niet mijn ding is, kan ik er nog een Atje van maken :-) !
Het stofje is wel echt prachtig!! Zo blij ermee! Ik vind het een pareltje! 


Ook nu geen binnenrok, omdat het toch echt een blote-benen-rok is 
en omdat - ik geef het toe- ik gewoon te lui ben :-) ! 
Weer mooi afgewerkt met de overlock, een zaligheid!

Foto's getrokken door mijn hubby, tijdens een voetbalmatch... 
Niet slim want het moest vlug gaan en ik mocht geen 10 foto's opnieuw en weer anders... :-)
Dus hier gaan we het mee moeten doen!

Ook hier weer een opvallende rode rits! Stoort dat? Ik vind het leuk zo!

Nu natuurlijk graag jullie kritische mening! 


4 opmerkingen:

  1. Maar nee gij, natuurlijk stoort dat niet. Inderdaad heel erg leuk met zo'n opvallende rits. Mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeer mooi gedaan vind ik zelf mag zeker gezien worden leuk met de rits zo super doe maar veder gr kathleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die opvallende ritsen. Mooie rokjes !

    BeantwoordenVerwijderen