zondag 16 maart 2014

De uitdaging: het kleedje!!

Eindelijk eindelijk eindelijk is mijn uitdaging af!!
Een kleedje in een stofje van Bebiezoe.

Het stofje lag hier al een tijdje, terwijl de ideeën borrelden! Al bleef het even borrelen zonder veel actie.Wat is dat toch met mij de laatste tijd, de zetel en de laptop werden mijn beste vrienden. Mijn liefste machientje verdween de afgelopen maand op de achtergrond...
Dikke foei! Een schop onder mijn kont en juu!!

Dus bij het laatste creatief salon begon ik eindelijk aan de uitdaging met het Bebiezoe-stofje.
Ik had bedacht dat het een kleedje moest worden en ik wou ook eens iets proberen wat ik tot nu toe nog niet had gemaakt. Hier koos ik voor stolpplooien in het rokgedeelte, dus nam ik mijn SVDHZ ter hand en volgde de uitleg. Normaal gezien moesten de stolpplooien dichter bij elkaar staan en moesten het er meer zijn, maar mijn stof was niet lang genoeg waardoor ik heb moeten improviseren. Ik zette de plooien verder uit elkaar, maar lette er helemaal niet op waar ze terecht zouden komen tov het bovenlijfje, waardoor twee plooien bijna gelijk lopen met de zijnaden. Mij stoort dat niet, maar een ander vindt het misschien een raar zicht. Die stolpplooien op zich, waren wel makkelijk te maken, dus zeker voor herhaling vatbaar!
Dan wou ik geen zoom of biais, eerder het principe van een soort ballonrok-achtig iets :-) ! Zonder patroon of uitleg, gewoon naar mijn eigen idee. Dus ik probeerde maar wat en zette de voering (de binnenjurk) vast aan het het buitenstofje. Het is niet helemaal geworden wat ik voor ogen had, maar voor een eerste poging zeker niet slecht!

Hieronder de foto's met een omgekocht (Goede raad van een blogcollega) model!
Omgekocht met snoepjes... voorbeeld van bad-parenting? :-)
Eerst de serieuze foto's... met rode slofjes :-) !





... daarna de gekke foto's, want dat doet ze toch het liefst!!



Ik ben heel tevreden met het resultaat van het kleedje! 
En wat vinden jullie? Is de uitdaging geslaagd? 
Leent dit Bebiezoestofje zich inderdaad ook voor kledij?
Laat jullie mening horen!!


7 opmerkingen:

  1. Soooooooo cute!!! Mooi gedaan Evelien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kijk leuk, vooral de gekke foto's....goe gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer goed gedaan, prachtig fotomodel, het stofje zelf vind ik iets minder mooi. Maar dat wist je wel al denk ik hè :-) Wel tof voor een slaapkleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het geslaagd! En zeg maar dat het de bedoeling was dat die plooien gelijklopen met de naad! :-)
    Het stofje vind ik persoonlijk minder voor een jurkje. Doet mij wat aan Samson denken om een of andere reden. Ik zou er eerder tasjes of decoratie mee maken (gordijnen, slaapzakje, memobord)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig kleedje! Hehe en heel erg leuke foto's, jouw meid is een echt fotomodel!

    BeantwoordenVerwijderen