woensdag 29 januari 2014

Kids clothes week dag 1 & 2

Zoveel ongebruikte stofjes, zoveel ongebruikte patronen, zoveel to do's op mijn lijst...
Dringend een stamp onder mijn kontje nodig!! Daar kwam KCW op het juiste moment, de stok achter mijn deur!!


Tot een dikke maand geleden, had ik nog nooit gehoord van The kids clothes week. Ik zag hier en daar de button opduiken, wat natuurlijk mijn nieuwsgierigheid wekte.
Zo ontdekte ik dat het een groots project is dat de naaisters onder ons stimuleert om een hele week lang iedere dag te werken aan een of meerderen projectje voor de kids!

Dus ook ik schoot keihard in gang!!
Ik startte zondag eigenlijk al door een kaptrui waaraan ik al een tijdje geleden aan begonnen was, maar die moest worden aangepast wegens toch te groot, af te werken. Ik moet er nog een figuurtje op flocken, dus op die resultaten moeten jullie nog even wachten.

Gisteren koos ik het patroon van Heidi & Finn, the cowlneckdress, het lag hier al een tijdje te lonken. Het stof, een groene iets dikkere tricot, had ik nog over van een ander naaiseltje.
En ineens zag ik het en werd 1 en 1, twee. :-)

Ik koos ervoor om het touwtje niet vast te maken tussen de zijnaden van de jurk. Misschien dat ik het nog vastmaak met lusjes, maar daarvoor moet mijn model de jurk eerst even passen. Tot nu toe was ze niet te vinden voor een pas/foto-moment. Morgen mag ze de jurk aandoen naar school, dus hopelijk morgen ook enkele aanfoto's!
Ik ben zeer tevreden van het resultaat. Zelfs de kruisnaden waren perfect!!

 

Ik hing de jurk ook nog eens met kapstok aan de muur, omdat hij dan meer tot zijn recht komt, dan plat op de grond. Ik plakte de punten van het rokgedeelte ook vast, vandaar dat hij vanonder zo breed blijft. 

Vandaag naaide ik ook weer vlijtig. Deze keer twee comfy huisbroeken voor de kids in nicky velours, voor ieder 1. De broeken zijn zo goed als af, alleen de pijpen moeten nog omgezoomd. Om ze perfect op maat te krijgen, wacht ik nog even het pasmoment (als mijn dochter dat tenminste ziet zitten) af. Wordt vervolgd...

Toch al goed bezig he?! Die stok achter de deur helpt dus echt :-) !!

4 opmerkingen:

  1. oh heel erg mooi :) waar haalde je dat patroon? :) en het stofje? zeer geslaagd :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hela, Dank je wel :-) !Hier is de link van het patroontje: http://www.etsy.com/nl/listing/83287491/cowl-neck-jumper-dress-pattern-and?ref=shop_home_active_34
      Fijn en duidelijk patroon, redelijk snel af ook!!
      Het stof kocht ik op de stoffenmarkt in Roermond, maar vraag me af of de kwaliteit wel goed is. We zullen zien na enkele keren dragen en wassen :-) !

      Verwijderen
  2. Knap! Ik maakte zelf ook al eentje en was ook heel tevreden van het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Inderdaad fijn om mee te werken dat patroon! Ik heb ondertussen jouw blogje ook gevonden! Je hebt weer een volgertje bij :-) !

      Verwijderen