maandag 23 december 2013

Over hoe ik een naaiende mama werd...

Ergens in 2011 kreeg ik een prachtig A-lijnkleedje cadeau voor mijn dochtertje! 
Een geweldig leuk kleedje dat ik haar belachelijk veel aandeed, gewoon omdat het zo mooi was!
Natuurlijk groeien baby'tjes, die van mij dus ook! En zo werd mijn 9 maandertje langzaam maar zeker 1 jaar en groter. Het A-lijntje nog steeds even mooi, maar ook nog steeds even groot, zat steeds krapper en krapper... Tot het uiteindelijk niet meer paste.

Toen begon de zoektocht naar nog van dat moois! En wat kwamen we veel tegen!
Maar mijn mama, Moeke voor ons meisje, bedacht begin januari 2012 dat zo'n kleedje nu toch ook niet zo moeilijk te maken was. Dat hoorde ik graag, want als 'Creatief in uitvoering' staat ik natuurlijk altijd open voor nieuwe uitdagingen en nieuwe projectjes!
Moeke had al naaiervaring van toen ik nog een kleine pruts was. Zij zou dat klusje wel eens even klaren en werd mijn leermeester of eigenlijk meesteres, maar dat klinkt dan weer zo fout :-) .

De stofjes werden gekocht, het patroon werd getekend en de naaimachine (een zeer oud exemplaar) werd bovengehaald en zo ontstond het eerste zelfgemaakte A-lijntje. Volledig gemaakt door Moeke! Mijn aandeel bestond uit het patroon overtekenen op het stof, knippen en spelden van het stofje. Het was een samenwerkingsprojectje!
Oohh, wat waren we toch fier op ons eerste exemplaar!
Zie hier, schattig toch? Oordeel zelf!


                                                    De achterkant

De knoopjes

's Morgens vroeg moest er natuurlijk onmiddellijk gepast worden! 
Ons meisje in haar homemade uilenkleedje!
Foto van januari 2012, +-15 maanden


Nu Moeke het naaien weer even had opgefrist, was het tijd voor mijn eerste lesjes! Ze leerde me de kneepjes - de steekjes - van het vak en bij ons tweede kleedje draaide we de rollen om. Ik kroop achter het machientje en Moeke mocht overtekenen, knippen en spelden. 

Toen gebeurde het... een magisch moment!!! 
Mijn liefde voor de naaimachine werd geboren!! 
Op slag holder-de-bolder-verliefd!! Zou dit nog ooit overgaan??




Geen opmerkingen:

Een reactie posten