maandag 30 december 2013

The Ben and Mia pants

The Ben and Mia pants, een kooppatroontje dat ik heel toevallig tegen kwam in een shop op Etsy. Wat een leuke stoere broek, dacht ik toen! 
Het patroon werd aangeschaft, maar belandde hier in mijn mapje op de computer en daar bleef het een hele tijd zitten. Ik had niet het juiste stof in huis en ook niet de ballen om er aan te beginnen. 
Dat moet ik me toch echt afleren, dat uitstelgedrag! 
Het onbekende zal er niet bekend op worden door het te laten liggen!
Uiteindelijk vond ik een goedkoop probeerstofje en begon ik aan de broek. Een ideale broek voor een eerste echte (geen joggingbroek) broek, opgenaaide zakken, elatiek en geen rits-toestanden!!
De broek leek me wel erg breed, ik hou van breed, maar vooral van uitlopend. Dus paste ik het patroon aan en nam in het midden van de pijp ongeveer 2 cm weg, ze werd smaller maar het model werd behouden!
Het ging allemaal erg vlot en natuurlijk alweer geen reden om het zolang uit te stellen. Ik vond de kleurencombinatie erg geslaagd!!


 De voorkant

De achterkant

De zakken vooraan

De zakken achteraan

Ons meisje bijna even stoer als haar broek :-) !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten